Biler stiller idag store krav til bilreparatøren, krav til teknisk udstyr og ikke mindst faglig kunnen.
Uafhængige værksteder (af mærkeimportører) må være fremme i første linie af udviklingen, ellers vil der om få år kun være mærkeværksteder tilbage. Uden konkurrence vil De kunne råde på markedet alene, og det vil ikke gavne kunden.
Til hjælp i alt dette må man finde leverandører, som man mener matcher ens virksomhed bedst muligt.
Dansk Motor Genbrug er tilsluttet Hella Service Partner, som er en kæde af uafhængige autoværksteder.
Hella leverer: Tekniske informationer og servicebulletiner på områder som aircondition, elektriske og elektroniske komponenter og belysning.
Hella indkalder til relevante ajourføringskurser i ny teknik.
Hella yder teknisk hotline service.
Bosch leverer teknisk udstyr til test og kommunikation af og med bilens forskellige styreenheder.
Bosch leverer løbende opdateringer af tekniske data og oplysninger til samme.
FTZ leverer autoreservedele, tilbehør og værktøj, med flere daglige vareture.
Ae-service udfører reparation af topstykker såsom aluminiumssvejsning og planslibning.